Segueix-me a Instagram! Segueix-me a Facebook! Segueix-me a Twitter!

06/08/16 Quarta fulla del Trèvol de Núria, camí de Mont-Blanc

Poder ser en el camí que porta a un somni d'un bon amic, és enriquidor. El somni és l'Ultra Trail de Mont-Blanc, l'amic l'Andreu Just, el camí compartit, ha estat el seu darrer entrenament llarg, en que ha fet el trèvol de Núria, per afrontar la gran cita el dia 26 d'aquest mateix mes.
En el meu cas, vaig per acompanyar-lo en el tram nocturn, ell comença a caminar a les 14 hores aproximadament amb l'amic Pere Alsina. A les 19 hores m'hi poso a Queralbs, pujo pel camí antic a Núria, quan duc una hora em trobo en Pere que baixa, em confirma lo fort que està l'Andreu, vinc amb la ferma intenció de seguir-li el ritme. Un cop a Núria toca esperar una llarga estona, que passo en el bar del santuari tot fent el cafè.
Arriba l'Andreu, ja és de nit, anem a fer el recorregut que passa pel refugi de Coma de Vaca, a partir d'aqui baixa per un camí amb molta pedra i ens deixa a una alçada de 1.400 metres, només queda pujar fins assolir els 2.083 metres, amb uns últims metres molt i molt drets, per fer un suau descens fins a Núria, ho fem de nit guiats pel track del gps, hi estem més de set hores, de dia, segur que ho faríem més ràpid.
Pel camí entre esbufec i esbufec, compartim records i projectes de futur, parlem de tot, amb la sinceritat que dóna la nit i el cor que no para de bategar ràpid. De la calor d'estiu, passem a uns 2 graus en cotes altes i amb un vent de 40 km/h, tot i que ens el trobem poc.
A la que estem de nou al santuari, el dia es deixa entreveure en la foscor que comença a marxar, no tinc més temps, tinc compromisos familiars, encara em queden dues hores de caminar i un parell més de conduir, més una horeta que pararé pel camí a dormir, per no tenir cap susto amb el cotxe. Acabo fent prop de 14 hores, 42 km, amb 3.000 de desnivell positiu, no està malament si tenim en compte que a quasi quatre mesos que no trepitjava muntanya.
L'Andreu acaba els 64 km amb 4.600 metres de desnivell positiu en 21 hores i 54 minuts, el Mont-Blanc està al seu abast, estic convençut que ho aconseguirà.
El trèvol de Núria és una ruta ideada pel Capità, en Josep Artigas que generosament ha compartit amb tots els que ens agrada la muntanya, us deixo l'enllaç al track del Trèvol de Núria.