Segueix-me a Instagram! Segueix-me a Facebook! Segueix-me a Twitter!

16/04/16 Taga - Puig Estela - Cerveris a sis setmanes per l'Emmona

Inicio l'adaptació a l'alta muntanya cara al Ultra Trail Emmona, ho faig compartint sortida amics que en saben un munt del que és la llarga distància i les muntanyes, avui aprendre molt.
Sortim des de Ribes de Freser i en res, ja comencem a pujar el Taga, per si no és prou dur, pugem encara més pel dret, aprofitant el marcatge d'una cursa de quilòmetre vertical que es celebra l'endemà. Els 2.040 metres d'alçada del Taga i el dia que va naixent, donen unes vistes espectaculars, que omplen l'ànima. Un cop dalt toca baixar i baixar fins a Ogassa, on fem parada per esmorzar.
Només aixecar-nos de taula, ja tornem a pujar, direcció el Puig Estela, un altre quilòmetre vertical, però amb una pendent molt i molt accentuada, en més d'una ocasió pujo a quatre grapes, em costa molt, m'arriben a tremolar les cames, estic pagant la meva poca preparació en alçada, penso en girar cua, seria pitjor, pujar és difícil i baixar rodolant molt fàcil, així que toca apretar les dents i seguir cap amunt. Després de coronar el Puig Estela, 2.013 m., baixada pel dret i a dinar a Pardines, plantejo al grup de deixar-los i tornar per una pista, estic fos i alhora em sap greu fer-los anar més a poc a poc, la veritat és que m'ho estic passant molt bé. Segueixo. Toca anar al cim més alt del dia, el Cerveris, 2.206 m. diuen que hi anirem pel camí més llarg que és més suau.
Suau, camí suau... i una merda! Un altre pujada vertical, tot i que deu fer uns 500 metres se'm fa eterna, no tinc cames, un cop superat el tram més dur, encara queden  500 metres de pujada menys dreta fins al cim, bufa un vent fort i fred, em fa plorar els ulls, m'abrigo i a seguir pujant. A dalt hi estic molt poca estona, els amics m'han esperat i no és qüestió que passin més fred per culpa meva. Baixem i baixem, la fred es converteix en calor, el vent desapareix, en 12 hores i 4 minuts, som de nou a punt de partida.
Ha estat divertit i enriquidor caminar per les muntanyes que tant m'agraden i alhora tant desconec, de la mà de grans coneixedors del medi i del terreny, moltes gràcies amics. Aquests entrenaments són el millor premi.