Segueix-me a Instagram! Segueix-me a Facebook! Segueix-me a Twitter!

22/09/11 Costa Brava en caiac. Dia 4

El Cap de Creus, té màgia, sempre que hi he navegat ho he vist, la tramuntana s'ha llevat aviat, fins i tot, abans que nosaltres, amb el seu permís, hem fet un passeig pel seus raconets, entrant a la cova del diable, per fer parada a El Golfet, a Cala Prona, on hi ha un refugi de pescadors, que té una part oberta a tothom que hi vulgui entrar a passar la nit a recés.
És un racó, molt acollidor, d'aquells que si hi vas una vegada segur que tard o d'hora i voldràs tornar, fem parada per esmorzar, prendre el solet i fer una mica d'snorkel, hi trobem tres caiaquistes,  hi han fet nit, venen de Llançà i van cap a Cadaqués, per un d'ells, és la seva primera experiència en caiac, per l'expressió del seu somriure, no serà l'última, expliquen que en unes coves de Port de la Selva, han vist Nudibranquis, petits animalons, que es confonen fàcilment amb plantes, en prenc nota.
A la sortida del Golfet, la mar està moguda, la tramuntana ha pujat a la que resseguim paret, per anar a Port de la Selva, les onades reboten i tornen, em venen, per un costat i per l'altre, he de posar-hi els 5 sentits, que divertit, si un dia qualsevol, em passes patiria, però després de 4 dies navegant amb el caiac, ja ens hem fet l'un a l'altre, així que calma i a disfrutar-ho, que a fi de comptes, el caiac flota, només tinc un petit ensurt, un Peix Lluna, casi li dono un cop amb la meva proa, per sort, no ha sigut així, no n'havia vist mai cap i en menys de 24 hores, ja en porto dos.
Entrem a Port de la Selva, a la tranquilitat d'estar dintre de la badia, s'hi afegeix, la tranquilitat que desprèn aquest poble des del mar, et va entrant, mica en mica, pels ulls, transmeten calma i pau, aprofito per anar a les coves on m'han indicat que puc trobar el Nudibranquis, em fa il·lusió, les coves són petites, amb poc calat, hi ha llocs, que he d'aixecar el peus, zones on el tub em toca el sostre de la cova, però val la pena, tot i no haver-hi massa llum, l'aigua transparent i neta, permet veure el tresor que he estat buscant, quina meravella.
Camí d'anada cap a Llançà, localitzem on dormirem aquesta nit, naveguem per una zona, amb molt poca profunditat d'aigua, hem de vigilar, per no quedar sobre alguna roca, és com estar jugant en un laberint, m'ho passo pipa. Al tornar-hi, després de sopar, és negra nit, amb la llum del frontal, es va avançant, la llum es reflexa en l'aigua i costa de veure el que hi ha davant, un cop localitzada la platja, un peix salta des de l'aigua cap a mi, queda a pocs centímetres de la meva cara, em queda el vidre esquerre de les meves ulleres, moll, quin ensurt, no m'ho hagués imaginat mai, ha saltat des de un profunditat màxima de 25 centímetres, no més, per arribar a un metre d'alçada.
Dia 4. Cap de Creus - Llançà. 5 hores i 4 minuts de paleig, navegant 22,7 km.